Երգեհոնային երաժշտության 500 տարին
EN/RU texts below
Դեկտեմբերի 16-ին (շաբաթ օրը), ժամը 15.00-ին Կոմպոզիտորների միությունում տեղի կունենա «ԵՐԳԵՀՈՆԱՅԻՆ ԵՐԱԺՇՏՈՒԹՅԱՆ 500 ՏԱՐԻՆ» համերգը
Կատարող՝ Կոնստանտին Վոլոստնով
Առաջիկա համերգը Երևանի համար զարմանալի և հազվագյուտ հնարավորություն է ոչ միայն շփվելու երգեհոնային արվեստի բոլոր հիմնական դարաշրջանների հետ, այլ նաև՝ ռոմանտիկ դարաշրջանի գլուխգործոցներ լսելու ամենաճշգրիտ հնչողությամբ։ Ծրագիրն ընդգրկելու է 17-ից 21-րդ դարերը, թեև հիմնական շեշտը դրվելու է 19-րդ դարի կոմպոզիտորների վիրտուոզ, չափազանց երևակայական երաժշտության վրա, որը երգեհոնային երգացանկի ոսկե ֆոնդի մաս է կազմում: Նրանց թվում են Մենդելսոնը, Ֆրանկը և Լիստը: Համերգը կբացվի գերմանացի կոմպոզիտոր Դիտրիխ Բուքստեհուդեի՝ հինգ դար առաջ գրված ստեղծագործությամբ՝ «Նախերգանք դո մաժոր»։ Նրա մոտ սովորելու համար նույնիսկ մեծն Բախը բախվեց իր եկեղեցու ղեկավարության հետ։
Իսկ Բախի ստեղծագործությունները կներկայացվեն նրա խորհրդանշական «Նախերգանք և ֆուգա լա մինոր»-ով, որն իր հուզականության և մղման շնորհիվ գրավեց հետագա սերունդների
շատ երաժիշտների սրտերը (ինչպես գիտենք՝ Լիստը, Բուզոնին, Կաբալևսկին և ուրիշներ կատարել են այս ստեղծագործության արտագրումները դաշնամուրի համար): Կհնչի նաև Բախի խմբերգային բազմաթիվ մշակումներից մեկը։ Այն զուգակցվելու է ժամանակակից հայ կոմպոզիտոր Արսեն Հարությունյանի ստեղծագործության հետ, որը հիմնված է հայ հոգևոր երաժշտության մեղեդայնության վրա: Ծրագրի ռոմանտիկ էջերը կբացվեն Մենդելսոնի «Դո մինոր սոնատով»։ Ոչ բոլորը գիտեն, որ «Հարսանեկան քայլերթի» հեղինակը ոչ միայն փայլուն դաշնակահար է եղել, այլև հանդես է
եկել որպես երգեհոնահար։ Մենդելսոնն էր, ով երգեհոնային ավանդույթները լրացրեց ռոմանտիկ տեքստերով և թատերական պատկերներով:
Ծրագրի գերմանական գիծը կշարունակվի 19-րդ դարի երգեհոնային գլուխգործոցների պատվանդանը մեկ դար շարունակ չլքող ստեղծագործությամբ՝ Ֆերենց Լիստի B-A-C-H անվամբ
նախերգանքով ու ֆուգայով։ Առաջին իսկ հնչյուններից Լիստը գրավում է ունկնդրին անհավատալի վիրտուոզությամբ, կոնտրաստներով և երգեհոնի համար նոր երաժշտական միստիցիզմով։ Այստեղ առանձնահատուկ դեր է խաղալու հենց ինքը՝ Կոմպոզիտորների միության գործիքը, որն այսօր Հայաստանում գործողներից ամենախոշորն է։ Իր չափի և տեմբրերի բազմազանության շնորհիվ այն թույլ է տալիս կատարել ցանկացած ժամանակաշրջանի երաժշտություն:
Երգեհոնի այս որակները որոշիչ են XIX դարի ֆրանսիական երաժշտություն նվագելու հնարավորության համար, որում երգեհոնը ձեռք է բերում առավելագույն խորաթափանցություն և միաժամանակ նվագախմբային հնչողություն։ Այս ամենը բնորոշ է Ֆրանկի հայտնի և երգեհոնային արվեստի երկրպագուների կողմից սիրված «Նախերգանքին, ֆուգային և վարիացիային», ինչպես նաև այն կոմպոզիտորին, ով ստեղծել է իր բոլոր նշանակալից ստեղծագործություններն արդեն 20-րդ դարում՝ Նոտր Դամի երգեհոնահար Լուի Վիերնին: Երգեհոնային սպեկտրի ամբողջականությունը կլրացվի մեկ այլ ժամանակակից հեղինակի՝ երեք մանրանկարներից բաղկացած օպուսով, որն ստեղծվել է բոլորովին վերջերս՝ 2014 թվականին. Ժիրայր Շահրիմանյանի «Սուրբ Ծննդյան երեք երգ երգեհոնի համար»-ը վառ ու գեղեցիկ երաժշտություն է, որը լիովին համապատասխանում է ձմռան առաջին ամսվա տոնական տրամադրությանը։
ԿԱԶՄԱԿԵՐՊԻՉՆԵՐՆ ՈՒՇԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ ԵՆ ՀՐԱՎԻՐՈՒՄ. համերգասրահի տարածքը չի ջեռուցվում, ուստի համերգի հյուրերին ընդմիջմանը կտրամադրվի անվճար տաք թեյ և սուրճ:
Խնդրում ենք տաք հագնվել: Յուրաքանչյուր մասի տևողությունը 35 րոպե է։
ԾՐԱԳԻՐ
ԲՈՒՔՍՏԵԽՈՒԴԵ – Պրելուդ դո-մաժոր
ԲԱԽ – Խորալ «Երբ մենք խորը կարիքի մեջ ենք»
ԲԱԽ – Պրելուդ և ֆուգա լա-մինոր
ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ – Հայկական հոգևոր խորալ (2003)
ՄԵՆԴԵԼՍՈՆ – Սոնատ դո-մինոր (չորս մասից)
Ընդմիջում – սուրճի ընդմիջում
ԼԻՍՏ – Պրելուդ և ֆուգա «BACH»-ի անվան մասին
ՇԱՀՐԻՄԱՆՅԱՆ – «Երեք Սուրբ Ծննդյան երգ երգեհոնի համար» (2014)
ՖՐԱՆԿ – Պրելուդ, ֆուգա և վարիացիա
ՎԻԵՐՆ - Վեսթմինստեր զանգակներ
Տոմսերի արժեքը՝ 1500, 2000 դրամ:
December 16 (Saturday), 15:00, Recital at the Union of Composers
"500 YEARS OF ORGAN MUSIC"
Performer: Konstantin Volostnov
The upcoming recital is an amazing and rare opportunity for Yerevan not only to come into contact with all the main eras of organ art, but also to hear the masterpieces of the Romantic age in
their most authentic sound. The program will cover the period from the 17th to the 21st centuries, although the main emphasis will be put on the masterly and extremely imaginative music of 19th century composers – Mendelssohn, Franck, Liszt – that is part of the treasure trove of the organ repertoire. The concert will open with a work written five centuries ago: Prelude in C major by the German
composer Dietrich Buxtehude, for the sake of studying with whom the great Bach came into conflict with his church patrons. As for Bach himself, his legacy will be represented by his now iconic Prelude and Fugue in A minor, which, thanks to its emotionality and impulse, captured the hearts of many musicians of subsequent generations (as known, Liszt, Busoni, Kabalevsky, and others made piano transcriptions of the piece). One of Bach’s numerous arrangements of chorales will also be performed. It will be paired with a piece by contemporary Armenian composer Arsen Harutyunyan based on the melodics of Armenian sacred music. he romantic pages of the program will open with Mendelssohn’s Sonata in C minor. Not everyone knows that the composer behind the famous Wedding March was not only a brilliant pianist, but also acted as an organist. It was Mendelssohn who brought romantic lyricism and theatrical imagery to the organ tradition.
The German line of the program will continue with a work that has not left the pedestal of organ masterpieces of the 19th century for a century – Franz Liszt’s Prelude and Fugue on the Name B-A-C-H. From the very first sounds, Liszt captivates the listener with incredible virtuosity, contrasts, and musical mysticism that was so new to the organ. Here, the instrument owned by the Union of Composers – the largest one of those currently functioning in Armenia – will play a special part. Owing to its size and variety of timbres, the organ makes it possible to play music from any age and era. These qualities of the organ are decisive for the possibility of playing 19th century French music, in which the organ acquires maximum emotion and, at the same time, the orchestral scale. All this is
typical for Franck’s famous Prelude, Fugue and Variation so much loved by fans of organ art, as well as for Louis Vierne, a composer and organist of Notre-Dame, who created all his significant opuses later in the 20th century. Another contemporary composer’s opus created quite recently, in 2014, and consisting of three miniatures will make the organ spectrum complete. Three Christmas Carols for Organ by Jirayr Shahrimanyan is unshadowed and beautiful music that perfectly suits the festive mood of the first winter month.
NOTE FROM THE ORGANIZERS: Due to the unheated premises of the concert hall, free hot tea and coffee will be offered to the concert guests during the break. Please make sure that you wear warm clothes. Each part lasts 35 minutes.
PROGRAMM
BUXTEHUDE – Prelude C major
BACH – Choral “Wenn wir in höchsten Nöten sein”
BACH – Prelude and fugue A minor
HARUTYUNYAN – Armenian sacred chorale (2003)
MENDELSSOHN – Sonata C minor (in four parts)
Intermission – Coffee break
LISZT – Prelude and fugue on “BACH”
SHAHRIMANYAN – “Three carols for organ” (2014)
FRANCK – Prelude, fugue and variation
VIERNE – Carillon de Westminster
16 декабря (суббота), в 15 в Союзе композиторов состоится концерт
«500 ЛЕТ ОРГАННОЙ МУЗЫКИ»
Исполнитель – Константин Волостнов
Грядущий концерт – удивительная и редкая для Еревана возможность не только соприкоснуться со всеми основными эпохами органного искусства, но также и услышать шедевры эпохи романтизма в максимально аутентичном звучании. Программа будет охватывать период с XVII по XXI века, хотя основной акцент будет сделан на виртуозной, чрезвычайно образной и вошедшей в золотой фонд органного репертуара музыке композиторов XIX столетия. Среди них: Мендельсон, Франк и Лист. Откроет концерт сочинение, написанное пять столетий назад: «Прелюдия До мажор» немецкого композитора Дитриха Букстехуде, ради обучения у которого великий Бах пошёл на конфликт со своим церковным руководством. Творчество самого Баха будет представлено его ставшей культовой «Прелюдией и фугой ля минор», благодаря своей эмоциональности и порыву захватившей сердца многих музыкантов
следующих поколений (как известно Лист, Бузони, Кабалевский и другие сделали переложения этой пьесы для фортепиано). Также прозвучит одна из множества баховских обработок хоралов. В
пару ей будет исполнена пьеса современного армянского композитора Арсена Арутюняна, основанная на мелодике армянской духовной музыки. Романтические страницы программы откроет «Соната до минор» Мендельсона. Не все знают, что автор «Свадебного марша», был не только блестящим пианистом, но и выступал как органист. Именно Мендельсон привносит в органную традицию романтическую лирику и театральную образность. Немецкая линия программы продолжится сочинением, уже столетие не покидающим пьедестал органных шедевров XIX века, Прелюдией и фугой на имя B-A-C-H Ференса Листа. С самых первых звуков Лист захватывает слушателя невероятной виртуозностью, контрастами и новой для органа музыкальной мистикой. Здесь же особую роль сыграет и сам инструмент Союза композиторов – на сегодняшний день самый большой из работающих в Армении. Благодаря своему размеру и разнообразию тембров он позволяет исполнять музыку любого периода. Эти качества органа становятся решающими для возможности игры на нём французской музыки позапрошлого века, в которой орган обретает максимальную проникновенность и вместе с тем оркестровость звучания. Всё это характерно для знаменитой и любимой поклонниками органного искусства «Прелюдии, фуги и вариации» Франка, а также и для композитора, создавшего все свои значительные опусы уже в веке XX – органиста Нотр-Дам – Луи Вьерна. Завершит полноту органного спектра опус из трёх миниатюр ещё одного современного автора, созданный уже совсем недавно – в 2014 году. «Три Рождественских песни для органа» Жирайра Шахриманяна – светлая и красивая музыка, как нельзя лучше подходящая праздничному настроению первого зимнего месяца.
ОРГАНИЗАТОРЫ ОБРАЩАЮТ ВНИМАНИЕ: в связи с не отапливаемым помещением концертного зала, в перерыве гостям концерта будет бесплатно предложен горячий чай и кофе. Просьба утеплиться. Продолжительность каждого отделения 35 минут.
ПРОГРАММА
БУКСТЕХУДЕ – Прелюдия До мажор
БАХ – Хорал «Когда мы в глубочайшей нужде»
АРУТЮНЯН – Армянский духовный напев (2003)
МЕНДЕЛЬСОН – Соната до минор (в 4х частях)
Перерыв – Кофе-брейк
ЛИСТ – Прелюдия и фуга на имя BACH
ШАХРИМАНЯН – Три рождественских напева (2014)
ФРАНК – Прелюдия, фуга и вариация
ВЬЕРН – Вестминстерские колокола